Vastindien..........

....ja har ar vi nu. Darfor prickarna har forsvunnit oxa. Forra onsdagen akte jag o Ida till Miami, bodde tva natter pa hotell o shoppade hela torsdagen. Fredag traffade vi mamma, forsta gangen detta aret, inte sett henne sen 21 november, det var kul :)
Nar vi skulle pa baten fick jag ett formular att fylla i dar man skulle intyga att man inte varit magsjuk, sa fragade jag om vi skulle ha en lapp pa oss tva bara, da sa han till Ida: Ar du over 18?? Ja, det ar hon ju sa hon fick skriva i en lapp hon oxa. Val pa baten gick vi till var hytt, nar vara vaskor kom var Idas klader blota, hon trodde de hade tappat hennes vaska i sjon, men det hade pisseregnat pa vara vaskor. Inte fullt sa mycket av mitt var blott.

Lordag:
 var en sjodag, da gjorde vi nog mest ingenting. var hos mamma pa Medical Center. Traffade hennes ena kollega KC (hon kallas sa, de har svart att uttala hennes riktiga namn, sa det blir initialerna istallet)

Sondag: Da var vi i Samana, Dominikanska Rep. Baten fick ankra utanfor hamnen sa vi tog livbat in till fastlandet. Vi tog oss till en strand o solade o badade, solade lite for mycket...brande mig i knavecken o lite pa skuldrorna.

Mandag: Da var vi i Tortola, vi gick och kollade lite affarer och stand som var nere vid hamnen, de flesta hade ju samma saker, men kul o titta pa anda.

Tisdag: Antigua var tredje hamnen. Mamma hangde med oss. Vi gick runt och tittade lite o handlade lite.

Onsdag: Barbados. Mamma kunde inte folja med oss sa jag o Ida var for oss sjalva. Vi letade efter Magnus Carlsson o sjong KOM HEM, men vi hittade inte honom. Det var ett trevligt stalle att vara pa. Massor av affarer. Ida letade febrilt efter M&M, godisgris som hon ar, men hittade inga :(

Torsdag: S:T Kitts, tog en liten runda. I varje hamn har vi kopt kylskapsmagnet med namnet pa stallet vi varit pa stod, sa gjorde vi aven har.

Nu har vi tva sjodagar, pa sondag ar vi i Miami igen nagra timmar, sen kryssar vi vidare till fredag nasta vecka o da tar vi mamma med oss hem :-D

Har precis varit pa gymet, sa ska upp till hytten o gora mig i ordning nu.

Ha det sa bra alla.

Kram o glad pask :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0