Bilmekanikerhjärnan

Den har funkat idag. Bilen blev ju lite sjuk för några helger sen, då fyllde vi på med olja sen funkade den som den skulle.

Igår var det dags igen, lampan "Check Engine" lös igen, det gjorde den sist oxå :(
Jag ställde bilen på jobb sen fick den stå där i natt.

I morse sa jag till Nicklas att problemet säkert var att det var lite bensin i tanken, lampan var nära att börja lysa, så det nog har blivit kondens i bensintanken, som i sin tur gör att det funkar dåligt när det kommer ut i systemet.

Nicklas sken upp och sa: Bra Emma, det var väldigt smart tänkt av dig" :)

Jag blev glad, inte alltid min bilmeckarhjärna är påslagen.

Vi körde ut till Statoil, köpte K-sprit. Bort till bilen och fyllde på det, sen ut till Statoil o tankade.

Nu ikväll slutade "Check Engine"-lampan att lysa :)

Bilen är frisk - HURRA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0